Lokale regels

Out of bounds (Regel 27)

• Afgebakend door witte paaltjes (en/of omheiningen)
  • Voorbij alle witte paaltjes die de baan afbakenen (en/of omheining)
  • Een bal op of voorbij de wegen naast holes 3, 4, 9, 10, 13, 14, 17 en op de driving range is out of bound.

Water obstacles (Regel 26)

• Gedefinieerd door gele paaltjes

Side water obstacles (Regel 26)

• Gedefinieerd door rode paaltjes
  • Bij het spelen van hole 6 wordt de waterhindernis rechts en rond de green van hole 5 beschouwd als een laterale waterhindernis.
  • Bij het spelen van hole 12 wordt de waterhindernis voorbij de green (tussen de tee en de fairway van hole 13) beschouwd als een laterale waterhindernis.

Grond in herstel (Regel 25)

• Gedefinieerd door blauwe paaltjes
  • Een geul gegraven in een bunker door het effect van water kan beschouwd worden als een grond in reparatie (Regel 25-1b (ii) is van toepassing).

Obstructies (Regel 24)

• Stenen in bunkers zijn verwijderbare hindernissen (Regel 24-1)
  • Alle vaste sproeikoppen zijn onroerende hindernissen, en vrijstelling van zulke hindernissen kan verkregen worden in overeenstemming met Regel 24-2. Bovendien, als de bal van de green ligt, maar niet in een hindernis, en zo’n hindernis op de green of binnen twee clublengten van de green en binnen twee clublengten van de bal zich op de speellijn tussen de bal en de hole bevindt, kan de speler als volgt vrijstelling krijgen: de bal moet worden opgetild en gedropt op het dichtstbijzijnde punt vanwaar de bal rustte dat: a) niet dichter bij de hole ligt, b) een dergelijke tussenkomst vermijdt en c) niet in een hindernis of op de green ligt. De bal mag worden schoongemaakt wanneer hij omhoog wordt gebracht.

Tijdelijke lokale regels

Controleer voor het spelen indien van toepassing!